Two PS3 controllers which used to work with SCPToolkit (1 working 1 not)

Hello.
I have 2 PS3 controllers both works with SCPToolkit previously on wireless, but recently, I lost wireless capability for one of them, but the other is completely working wireless. Tried to use ViGEm hoping to resolve the issue, but still to no avail.

I have attached log files for your perusal.

log file

Thanks!

Well, which wireless solution are you using now? In the log I only see USB related events.

Hi,

I believe the wireless events happened somewhere at the end of the file. I decided to include everything in case you would need them.

As reflected from the log, the controller with mac that starts with 02:... connects properly via BT, but for the controller with mac 06:..., it only connects using usb, then after disconnecting the cable, it fails with some error code.

Thank you very much for the quick response, btw.

Also, Iโ€™m currently using vigem with fireshock, bthps3 drivers, and shibari

@chocolove said in Two PS3 controllers which used to work with SCPToolkit (1 working 1 not):

As reflected from the log, the controller with mac that starts with 02:... connects properly via BT, but for the controller with mac 06:..., it only connects using usb, then after disconnecting the cable, it fails with some error code.

I see now, indeed. Well, the FireShock exception is always there, that's "normal". But the controller doesn't even show up on the system wireless, what a bastard! I'll prepare a troubleshooting guide for the driver, as this unfortunately isn't trivial to the untrained ๐Ÿ˜‘

Cheers

@nefarius
Haha!
Youโ€™re quick!

Cheers!!

@chocolove you're in luck, I'm just coincidentally lurking around ๐Ÿ˜‰

@nefarius

Haha. Youโ€™re the best!

Hi,
Happy new year nefarius.

Just checking in if you have posted any troubleshooting guides anywhere?
If none yet, take your time. ๐Ÿ™‚

Nope ๐Ÿ˜‘

That's alright mate. In your own time.

@nefarius Do you intend to support fake ds3 devices like in the scp days?
I'm asking this because I basically have the same problem as @chocolove.
The original ds3 works fine. The other one does not. I know the difference between them is the first byte sent to the device in order to get it to work.
I think original one uses a hid output report starting with 0x52 (raw request), but this fake I have wants a 0xa2 (output request)... at least in the scptoolkit code.
They have the same problem on linux.
https://github.com/RetroPie/RetroPie-Setup/pull/2263/commits/017f00f6e15f04b3272ff1abae8742dc4c47b608#diff-293af5b19ba1d1f50c86e8b9b0b1feaf

@mmbossoni all devices I wanna support are already supported. If the reports differ that's not the business of BthPS3 but of Shibari or a function driver and I don't have the capacity to further dig into that with my current resources. So I guess no, I won't follow that route as long as I'm solo on this.